דרמה: הגר"ד לנדו הכריע, דגל תתמוך בישראל פרוש באלעד

איתי גדסי 1 Comment on דרמה: הגר"ד לנדו הכריע, דגל תתמוך בישראל פרוש באלעד

מרן הגר"ד לנדו הכריע כי דגל התורה תתמוך בישראל פרוש לראשות העיר אלעד זאת לאחר פגישה שהתקיימה במעונו בהשתתפות חלק מחברי מועצת גדולי התורה • הוחלט כי מועמד דגל התורה לראשות העיר בית שמש יהיה שמוליק גרינברג לשעבר יו"ר הסיעה

צילום: Yossi Aloni/Flash90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרסום ראשון: דגל התורה תתמוך בישראל פרוש בבחירות לראשות העיר אלעד. כך הכריע מרן רה"י הגאון ר' דב לנדו. בבית שמש תציב המפלגה כמועמד מטעמה את שמוליק גרינברג.

ביום חמישי האחרון התחוללה דרמה במונחים חרדים, כאשר בגבעת ישיבת סלבודקה, במעונו של מרן הגאון הרב דב לנדו התכנסו ראשי הישיבות לכנס למען קרן ההסעות של החינוך העצמאי.

בתום הישיבה נכנס ראש ישיבת חברון מרן הגר"ד כהן אל מרן הרב הגר"ד לנדו להתייעץ עמו בכמה נושאים ובהם הנושאים המוניציפליים לקראת הבחירות המקומיות. במהלך הדברים העלה הגר"ד כהן את הטענה שבאלעד נחתם הסכם מול ש"ס. מרן הגר"ד לנדו הבהיר כי דגל התורה צריכה לתמוך בישראל פרוש לראשות העיר, וכי ההסכם שנחתם בבחירות הקודמות עם ש"ס לא היה על דעת גדולי ישראל.

גורם בכיר בדגל התורה אומר כי "ההסכם היה נגד מכתב ברור של הגר"ד לנדו אליו הצטרף הגר"ח קניבסקי לתמיכה בפרוש, אלא שמישהו…. דאג לגנוז אותו".

בשל כך, בדגל התורה החליטו שלא לחכות ל"דיל" עם ש"ס ולהכריז רשמית גם על מועמדם לראשות העיר בית שמש שמוליק גרינברג הבוקר בשער יתד נאמן.

לאור ההודעה החד צדדית של דגל התורה בבית שמש. גורמים בש"ס אומרים כי המניות של ראש העיר עליזה בלוך זינקו. "לא נוותר על כל הארץ ונישאר בלי כלום".

נציין כי אם לא יהיה הסכם עם דגל, בש"ס מאיימים להתמודד לראשות העיר ברוב הריכוזים החרדים. בבני ברק עם אוריאל בוסו, באשדוד עם אבי אמסלם, באלעד עם יהודה בוטבול, וברכסים עם מועמד חדש ככל הנראה.

עוד ראש עיר שנושם לרווחה, הוא מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר. אם אין הסכם בין דגל לש"ס גוברים הסיכויים שישאר בתפקידו. עם זאת, בדגל התורה עשויים לתת לש"ס את התמיכה במועמד ספרדי לראשות העיר, כפרס ניחומים, למרות שלא ברור כלל שהמועמד יכול לנצח בקלות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חבל מאוד
    העיר אלעד זקוקה למנהיגות רצינית כדי להרים אותה מהקרשים